Repetitions, twists and various attempts to tie things on paper

Authors

  • Guiomar Barbeito Independent researcher, Córdoba.
  • Aylén Bartolino Luna Independent researcher, Córdoba.

DOI:

https://doi.org/10.55443/artilugio.n5.2019.25327

Keywords:

performance, writing, documentation, archive, repetition

Abstract

This text was generated from our participation in “Relación IV/ Sistemas, yuxtaposiciones obras”, a training seminar that took place in September 2017, which proposed to explore the notion of documentation in performance from the role of guided viewers. The four meetings were organized around the coexistence of two trajectories associated in a differentiated way to the methodology of "systems": that of the Efimerodramas team and that of Martín Molinaro.

This activity was organized by the research and creation team that integrates the project “Escritura performática: cuerpo y acción en efimerodramas”, based on the Center for Production and Research in Arts (CePIA), belonging to the Faculty of Arts of the National University of Córdoba. The members use the Repetitive Minimalist Systems as a basis for their work and investigate the relationship between writing and action art, pondering from within artistic practice and in connection with the ideas of abstraction, repetition, recording and archiving.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Guiomar Barbeito, Independent researcher, Córdoba.

    Córdoba, 1972. Profesora en Letras. Cursó la Licenciatura en Grabado (UNC). Es ayudante alumna en la cátedra de Gestión y post producción. Participó en exposiciones en el rol de artista (varias colectivas y una individual: MA en 2018) y formando parte del equipo curatorial. Integra el equipo de investigación Prácticas, discurso e institución en el arte contemporáneo de Córdoba, dirigido por Carina Cagnolo y Carolina Senmartin.

  • Aylén Bartolino Luna, Independent researcher, Córdoba.

    Córdoba, 1992. Licenciada en Grabado (UNC). Es adscripta en dos cátedras de la Facultad de Artes: en el Seminario de Trabajo Final y en Gestión y posproducción. Integra el equipo de investigación Prácticas, discurso e institución en el arte contemporáneo de Córdoba, dirigido por Carina Cagnolo y Carolina Senmartin. Participó en varias muestras, a veces como artista y otras en rol curatorial. Trabaja en el Museo Horacio Álvarez asistiendo a su directora y es obrera metalúrgica en una fábrica de cortinas de aluminio.

Published

2019-09-01

How to Cite

Repetitions, twists and various attempts to tie things on paper. (2019). Artilugio, 5, 213-224. https://doi.org/10.55443/artilugio.n5.2019.25327

Similar Articles

41-50 of 188

You may also start an advanced similarity search for this article.