Let nothing be lost. Minimum notes on Cairo's interruptions and interventions

Authors

  • Sasha Hilas Universidad Nacional de Córdoba

DOI:

https://doi.org/10.55443/artilugio.n6.2020.30030

Keywords:

queer, archive, memory, justice

Abstract

The following article sets out to review some interventions made by the visual and audiovisual artist Cairo, in the city of Córdoba in 2019. These subtle gestures with which the public sphere intervenes are the living record of a queer / cuir life, its precariousness and performativity. It operates as a kind of archive of feelings (Ann Cvetkovich, 2018) that thinks and constructs time and territory, and reveals some modulations between politics and affections. In turn, these interventions represent an act of historical reparation (in Benjamin’s terms), insofar as they recover snippets of a queer/cuir life (especially those that do not fit in definitions and labels already elaborated), uniting with a tie a singular history and a collective history. Cairo's gesture as an artist is marked in turning queer lives part of an archive, rescuing them from possible oblivion and with it, returning to memory a form of justice.

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Author Biography

  • Sasha Hilas, Universidad Nacional de Córdoba

    Profesorx de Filosofía por la Universidad Nacional de Córdoba. Actualmente cursa el Doctorado en Filosofía en la misma casa de estudios. Participa como miembrx de diversos equipos de investigación en el CIFFyH-UNC desde el año 2016. El área de estudio a la que se dedica actualmente se ubica en los encuentros entre filosofía política contemporánea y ética, los estudios feministas y queer dentro de la corriente del giro afectivo, explorando las modulaciones entre violencia normativa, cohabitación y temporalidad.

References

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Published

2020-09-01

Issue

Section

Reflexiones

How to Cite

Let nothing be lost. Minimum notes on Cairo’s interruptions and interventions. (2020). Artilugio, 6, 113-125. https://doi.org/10.55443/artilugio.n6.2020.30030

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