Heroines of TV series

Authors

  • Ana Cecilia González Escuela de la Orientación Lacaniana y Asociación Mundial de Psicoanálisis

DOI:

https://doi.org/10.31056/2250.5415.v9.n2.25091

Keywords:

Series, Lo femenino, Ethics, Psychoanalisis

Abstract

The expansion of the serial-form –described by G. Wajcman– is the aesthetic and narrative correlate of the feminization of the world, according to a hypothesis by J.-A. Miller y E. Laurent. Given that such a mutation necessarily carries large subjective transformations, this paper addresses the “social incidences of feminine sexuality”– Lacan dixit– and its ethical implications, taking the series of heroines of Game of Thrones as object of analysis.

References

Bender, L. (productor) y Tarantino, Q. (director). (2003). Kill Bill [Cinta cinematográfica]. Estados Unidos: Miramax.

Benioff, D. y Weiss, D.B. (productores). (2011). Game of Thrones [Serie televisiva]. Estados Unidos: HBO.

Freud, S. (1921): “Psicología de las masa y análisis del yo”, en Obras completas, vol. XVIII Buenos Aires: Amorrortu.

Lacan, J. (1958-1959): El Seminario. Libro 6. El deseo y su interpretación (1958-1959). Buenos Aires: Paidós. p. 417.

Lacan, J. (1982): El Seminario. Libro 20. Aun (1972-1973). Buenos Aires: Paidós.

Lacan, J. (1999): “Ideas directivas para un congreso sobre sexualidad femenina”, en Escritos 2. Buenos Aires: Siglo XXI.

Miller, J.-A (2005): El Otro que no existe y sus comités de ética. Buenos Aires: Paidós,

Segato, R. L. (2016): La guerra contra las mujeres. Madrid: Traficantes de sueños. p. 57.

Wajcman, G (2018): Les séries, le monde, la crise, les femmes, Paris: Verdier.

Downloads

Published

2019-07-19

Issue

Section

Artículos

How to Cite