Audiovisual Productions among Students: Projecting from School

Authors

  • Satoshi Higa National University of Córdoba - Argentina
  • Guillermo Iparraguirre National University of Córdoba - Argentina
  • Carolina Nanzer National University of Córdoba - Argentina
  • Carolina Wild National University of Córdoba - Argentina

Keywords:

High Schools, UNC, Linkage, Audiovisual Production, Inclusion

Abstract

The present article comprises some of the guidelines, questions and experiences on the realization of the proposal “Proyectando desde la Escuela” (Projecting from the School), whose main objective is to favor the linkage between public high schools and the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), by making possible that the students from the two levels meet and develop an audiovisual product together. This is a joint initiative of the Departamento de Orientación Vocacional (Vocational Orientation Department) of the Secretaría de Asuntos Estudiantiles (Students Affairs Department) and the Facultad de Ciencias de la Comunicación (School of Communication Sciences) - through Cátedra de Lenguaje III y Producción Audiovisual (Language III and Audiovisual Production Chair) and the Centro de Producción e Innovación en Comunicación (CePIC) (Production and Innovation in Communication Center) - of the Universidad Nacional de Córdoba (UNC). The university outreach project began in 2015 and continued without interruption until the end of 2017. During these three years of carrying out the project, what came to the fore is the students’ work capacity, both to run projects related to their possibility of continuing studying and to further their academic training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Satoshi Higa, National University of Córdoba - Argentina
    National University of Córdoba - Argentina
  • Guillermo Iparraguirre, National University of Córdoba - Argentina
    National University of Córdoba - Argentina
  • Carolina Nanzer, National University of Córdoba - Argentina
    National University of Córdoba - Argentina
  • Carolina Wild, National University of Córdoba - Argentina
    National University of Córdoba - Argentina

References

BAMBOZZI, E. (2005). Escritos pedagógicos. Córdoba. Editorial El Copista.

BOURDIEU, P. (2014). Homo Academicus. Buenos Aires. Editorial Siglo XXI.

FREIRE, P. (2013). Por una Pedagogía de la Pregunta: conversación con Antonio Faúndez. Buenos Aires. Editorial Siglo XXI.

GODART, Jean-Luc. (2010) Pensar entre imágenes. Editado por Gonzalo De Lucas y Núria Aidelman. Barcelona. Editorial Intermedio.

LIBEDINSKY, M. (2001). La Innovación en la Enseñanza. Diseño y documentación de experiencias en el aula. Buenos Aires. Editorial Paidós.

MARTÍN-BARBERO. J. (2009). Diversidad Cultural y Convergencia Digital. Alambre: comunicación, información y cultura. N° 2, marzo de 2009.

MEIRIEU, P. (2007). Es Responsabilidad del Educador Provocar el Deseo de Aprender. Cuadernos de Pedagogía. N° 373.

SKLIAR, C. y LARROSA, J. (2011). Experiencia y Alteridad en educación. Rosario: Homo Sapiens/FLACSO.

TORRES, J. C. (2006). Grandezas y miserias de la educación latinoamericana del siglo veinte en Paulo Freire y la agenda de la educación latinoamericana del Siglo XXI. México D.F. Saber ULA.

Downloads

Published

2018-12-14