Audiovisual Productions among Students: Projecting from School
Keywords:
High Schools, UNC, Linkage, Audiovisual Production, InclusionAbstract
The present article comprises some of the guidelines, questions and experiences on the realization of the proposal “Proyectando desde la Escuela” (Projecting from the School), whose main objective is to favor the linkage between public high schools and the Universidad Nacional de Córdoba (UNC), by making possible that the students from the two levels meet and develop an audiovisual product together. This is a joint initiative of the Departamento de Orientación Vocacional (Vocational Orientation Department) of the Secretaría de Asuntos Estudiantiles (Students Affairs Department) and the Facultad de Ciencias de la Comunicación (School of Communication Sciences) - through Cátedra de Lenguaje III y Producción Audiovisual (Language III and Audiovisual Production Chair) and the Centro de Producción e Innovación en Comunicación (CePIC) (Production and Innovation in Communication Center) - of the Universidad Nacional de Córdoba (UNC). The university outreach project began in 2015 and continued without interruption until the end of 2017. During these three years of carrying out the project, what came to the fore is the students’ work capacity, both to run projects related to their possibility of continuing studying and to further their academic training.
Downloads
References
BAMBOZZI, E. (2005). Escritos pedagógicos. Córdoba. Editorial El Copista.
BOURDIEU, P. (2014). Homo Academicus. Buenos Aires. Editorial Siglo XXI.
FREIRE, P. (2013). Por una Pedagogía de la Pregunta: conversación con Antonio Faúndez. Buenos Aires. Editorial Siglo XXI.
GODART, Jean-Luc. (2010) Pensar entre imágenes. Editado por Gonzalo De Lucas y Núria Aidelman. Barcelona. Editorial Intermedio.
LIBEDINSKY, M. (2001). La Innovación en la Enseñanza. Diseño y documentación de experiencias en el aula. Buenos Aires. Editorial Paidós.
MARTÍN-BARBERO. J. (2009). Diversidad Cultural y Convergencia Digital. Alambre: comunicación, información y cultura. N° 2, marzo de 2009.
MEIRIEU, P. (2007). Es Responsabilidad del Educador Provocar el Deseo de Aprender. Cuadernos de Pedagogía. N° 373.
SKLIAR, C. y LARROSA, J. (2011). Experiencia y Alteridad en educación. Rosario: Homo Sapiens/FLACSO.
TORRES, J. C. (2006). Grandezas y miserias de la educación latinoamericana del siglo veinte en Paulo Freire y la agenda de la educación latinoamericana del Siglo XXI. México D.F. Saber ULA.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).