Reading and Writing Spaces to Strengthen College Income
Keywords:
reading, writing, joint, college, secondary levelAbstract
The present work narrates an articulation experience that aims to open up pathways to address new ways of reading and writing at university, with the conviction that the transit/passage of the student from secondary to tertiary level needs to be guided and approached collaboratively between these two levels of education. Thus, within the framework of the Outreach Project of the Secondary School – University Chairs: shortening the distance of the subject Study Techniques and Comprehension of Texts taught in the School of Communication Sciences of the Universidad Nacional de Córdoba (FCC-UNC), workshops related to academic reading and writing were held at the Escuela Parroquial San Luis Gonzaga in the town of Río Segundo (Córdoba, Argentina). In this context, the intention is that the articulation works as a process of accompaniment to provide basic tools so that young people can face the new practices and dynamics of university level.
Downloads
References
Gobierno de Córdoba. Ministerio de Educación. Secretaría de Estado de Educación. Subsecretaría de Estado de Promoción de Igualdad y Calidad Educativa (2016). La construcción del oficio de estudiante abordajes en la escuela. Oficio de estudiante- Fascículo 2.
Navarro, F. (coord.) (2014). Manual de escritura para carreras de humanidades, Universidad de Buenos Aires, Buenos Aires.
Secretaría de Extensión Universitaria. Universidad Nacional de Córdoba. http://www.unc.edu.ar/extension/seu/autoridades (consultado en octubre de 2016)
Universidad Nacional del Nordeste, Articulación Universidad –Nivel Medio (2003). Disponible en: http://portales.educacion.gov.ar/spu/cpres/articulacion-escuela-secundaria-educacion-superior/ (Consultado en octubre de 2016)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).