Astronomy in the initial training of physics teachers
Keywords:
Astronomy, Teaching of Astronomy, Physics Teachers Training, Curricula designAbstract
A qualitative diagnostic study is presented, aimed at identifying and analyzing the presence of Astronomy in the initial Physics teachers training in the Argentine Republic. For this purpose, it was necessary to survey all Physics teaching careers in the twenty-four educational districts of the country, in the national educational system as well as national and provincial universities publicly and privately administered. Afterwards, curriculum and study programs of the previously mentioned careers were thoroughly analyzed studying the characteristics of the curriculum spaces associated with Astronomy. The obtained results have provided relevant information about the existence of more than one hundred Physics teachers careers, which is relevant not only for this research but also for future investigations related to the different areas of the initial teacher training in Physics. It is concluded that Astronomy is taught in 75% of the surveyed careers, in specific subjects with a different format, workloads, location in the career, course schedules and minimum contents, with different names according to the institutional dependency of the career.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).