The controversy Science-Religon and other curiosities in “The Simpsons”
Main Article Content
Abstract
A sequence of activities in which a cartoon is used as a motivating and problematic resource is presented in this work. The main objective of this proposal is to deconstruct the image of science that high school students have and to raise the controversy science-religion, in order to favor a new construction. The understanding of this concept will facilitate the posterior treatment of the different controversies that took place in the history of the thought about life origin and diversity. The implementation of this didactic sequence has been appropriate in the explicitness and questioning of students’ ideas and has favored different critical analysis, starting from certain curiosities that appear in the chapter.
Article Details
How to Cite
The controversy Science-Religon and other curiosities in “The Simpsons”. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 53-57). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22255
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
The controversy Science-Religon and other curiosities in “The Simpsons”. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 53-57). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22255