A proposal for innovation in residence practices
Main Article Content
Abstract
Pedagogical innovation started being implemented in the subject Didactics of Biology and Residence Practice (Biology Teaching Profession) in 2002. Two objectives direct this proposal: 1) To help students do their residency practices within an institutional and group interaction and 2) To develop attitudes and skills for cooperative work in professional teams. This work has been done in different middle-level schools, public and private, establishing a pedagogical contract between residents and teachers. The main results were: a greater integration with different institutional individuals, a better organization and fulfillment of the proposed curricula activities, and an active and integrated participation in fulfilling the objectives set by the team work of the faculty
Article Details
How to Cite
Armúa, A., Soto Oca, M. H., & T., S. (2011). A proposal for innovation in residence practices. Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 36-41). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22332
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Armúa, A., Soto Oca, M. H., & T., S. (2011). A proposal for innovation in residence practices. Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 36-41). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22332