The Meanings of Photosynthesis Elaborated from a Research Activity: A Case Study
Main Article Content
Abstract
This research presents a case study about the meaning of photosynthesis carried out from a research activity, developed with students from sixth grade of primary education. The resulted meanings were analysed based on the meaningful learning forms such as: super-ordinate, subordinate and combined. One month after the completion of this research activity, students were subjected to evaluative activities with the purpose of verifying the transference of the meanings produced for new problematic situations. The results show that students overcame some conceptual errors in the comprehension of the photosynthesis concept, in relation to the prior knowledge initially identified in their knowledge structure. Moreover, it was possible to check the hierarchical manner in the organization of photosynthesis meanings in their cognitive structure.
Article Details
How to Cite
The Meanings of Photosynthesis Elaborated from a Research Activity: A Case Study. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.35-46). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22352
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
The Meanings of Photosynthesis Elaborated from a Research Activity: A Case Study. (2012). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.35-46). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22352