Scientific Training and the Professional Field in Biological Sciences: An Educational Proposal at University.
Main Article Content
Abstract
In this paper we share a didactic proposal that we carried out in an introductory subject of the Biological Sciences course of studies. With this proposal we attempt to assess the understanding of Biology study field from the perspective of scientific knowledge praxis and the dilemmas faced by the professional profile of biologists in their work environment. We describe some arguments which validate the importance of including the analysis of the nature of scientific knowledge for the formation of science students. Moreover, we justify the thematic axes and didactic activities developed during the course, offering some reflections, explanations and responses from the main actors (both teachers and students) and analyzing the cognitive and conceptual value of the proposed didactic path.
Article Details
How to Cite
Scientific Training and the Professional Field in Biological Sciences: An Educational Proposal at University. (2013). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.69-81). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22355
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Scientific Training and the Professional Field in Biological Sciences: An Educational Proposal at University. (2013). Journal of Biology Education, 15(2), (pp.69-81). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v15.n2.22355