Reading, Writing and… YouTube?! A Teaching-Learning Sequence about Protein Synthesis
Main Article Content
Abstract
In this study we examine the development of a teaching-learning sequence aboutprotein synthesis that links situations of reading, writing and interpreting images ofYouTube. The proposal was carried out by a team of researchers and teachers in twopenultimate grades of high school. For the analysis the following was considered: interviewswith teachers, field diaries, fragments of class observation and students’ productions. As aresult, we found that certain teaching conditions, relating to the educational interventionas repeating and pausing projections, answering questions and/or replying comments,negotiating meanings, guiding and reviewing writing by means of reading texts, madestudents learn contents better.
Article Details
How to Cite
Roni, C., Alfie, L., & Borches, E. (2013). Reading, Writing and… YouTube?! A Teaching-Learning Sequence about Protein Synthesis. Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 15- 27 ). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22382
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Roni, C., Alfie, L., & Borches, E. (2013). Reading, Writing and… YouTube?! A Teaching-Learning Sequence about Protein Synthesis. Journal of Biology Education, 16(1), (pp. 15- 27 ). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n1.22382