Science/Biology Teacher Training and Praxeological Organization
Main Article Content
Abstract
This paper aims to provide reflections about the organization and production of the didacticmedium in Biological Sciences, as an epistemological base for teacher training. The theoreticalcontributions of this study are based on presuppositions of Anthropological Theory of the Didactics,Didactic Transposition and Didactics of Sciences. Emphasis is placed on the production andorganization of the didactic medium, crucial aspects in the teacher training process, starting froman ecological point of view. It proposes a didactic intervention by developing praxeology witha view to find one or more ways to solve problematic issues regularly and successfully, whichemerge in the core of the society of which schools and students are part. In the specific case ofScience/Biology teaching, it will help students create explanatory models for understanding Lifeand its relation with the world.
Article Details
How to Cite
Science/Biology Teacher Training and Praxeological Organization. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 9-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22431
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Science/Biology Teacher Training and Praxeological Organization. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 9-15). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22431