Biological Science Undergraduate Students: Points of Convergence and Divergence in Supervised Internships
Main Article Content
Abstract
In this paper, the career path of a group of individuals who graduated in Biological Sciencesfrom a public university in Brazil was investigated, with the objective of identifying the convergencesand divergences between theory (training process) and the execution of the internship.In the study, we favored the qualitative approach with the application of semi-structured questionnairesin two groups. The results have shown that there is consistency in relation to the descriptionof the course of the internship in its different stages, the positive side of the internshipand the disappointment of the curricular component. Based on the discussions and the analysisof the data obtained, it can be concluded that Mandatory Supervised Internships constitute oneof the essential steps that are necessary for undergraduate students to immerse themselves intheir professional field.
Article Details
How to Cite
Biological Science Undergraduate Students: Points of Convergence and Divergence in Supervised Internships. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 16-24). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22432
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Biological Science Undergraduate Students: Points of Convergence and Divergence in Supervised Internships. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 16-24). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22432