Study on the Transfer of Meanings in Investigation Activities
Main Article Content
Abstract
This article presents the contributions of an investigation activity for Science Teaching relatedwith the “tissue” content. The research was conducted with students in the eighth grade ofelementary school, in order to verify whether the knowledge acquired by students in a particularteaching situation could be transferred to other situations. Through analysis, we find characteristicsproposed by the NRC, The investigation activity gave advances in the understanding of moststudents regarding the disposition and function of cells of epithelial tissue useful diagnostic considerationsand possible structural cognitive minority not provided adequate transfer meanings.
Article Details
How to Cite
Study on the Transfer of Meanings in Investigation Activities. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 25-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22433
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Study on the Transfer of Meanings in Investigation Activities. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 25-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22433