Global Warming and its Relationship with Amazonia: Perceptions of Students from Two Schools in the Low Amazon Region, Brazil
Main Article Content
Abstract
This work investigates the perception of elementary students from two schools at the municipalityof Santarém, Pará State, Brazil, regarding the global warming (GW) concept and itsrelationship with the Amazonian region. A total of 249 students were interviewed, and their responseswere analyzed by the Collective Subject Discourse (CSD) technique. As a result, 7 centralideas (CI) were obtained from each class in the urban school, representing 14 CSD. In the ruralschool, 15 CI and 15 CSD were generated. Students from both schools presented speeches andGW’s concepts focused mainly on pollution and environmental degradation caused by man. Thispoint was also reflected in the relationship established by students between the Amazonian regionand the GW.
Article Details
How to Cite
Global Warming and its Relationship with Amazonia: Perceptions of Students from Two Schools in the Low Amazon Region, Brazil. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 35-49). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22434
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Global Warming and its Relationship with Amazonia: Perceptions of Students from Two Schools in the Low Amazon Region, Brazil. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 35-49). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22434