Conceptions of high school students about environmental issues
Main Article Content
Abstract
An investigation was conducted with high school students from the city of Ushuaia, in orderto investigate the conceptions they have about environmental problems and their causes. We useddifferent methods to collect the data with which we were able to make a diagnosis on what ideasstudents are having. In order to do so, instruments such as individual surveys and group interviewswere used. During the interviews, we tried to understand how students relate to these issues, whetherthey seek ways to remedy them or to minimize their impacts, whether such issues affect theirdaily lives, or whether they go unnoticed. The results show that significant environmental issues foryouth are those related to their most immediate context, as well as the causes that they attributeto such problems.
Article Details
How to Cite
Conceptions of high school students about environmental issues. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 50-59). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22435
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Conceptions of high school students about environmental issues. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 50-59). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22435