Formative experiences in metascientific ideas in the context of Biology Teaching Training. Interview with a scientist
Main Article Content
Abstract
As part of the first-year Biology Teaching Training course subject “Scientific Thinking and Scientific Activity”, we develop an activity that gets students involved in the design, implementation and subsequent analysis of an interview to a Biology scientist. This task is part of an activity plan for providing training in metascientific ideas that are relevant for the science teaching that is developed in the subject, and enables to approach to concept of scientific activity, its development contexts and the axiological issues involved. Students´ productions explain changes in their science representations when they start attending classes, and which will be significant for their future natural science teaching training.
Article Details
How to Cite
Formative experiences in metascientific ideas in the context of Biology Teaching Training. Interview with a scientist. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 95-100). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22440
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Formative experiences in metascientific ideas in the context of Biology Teaching Training. Interview with a scientist. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 95-100). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22440