Alternative Contexts for Science Teaching
Main Article Content
Abstract
The aim of this work is to reflect upon the importance of working science teaching, through strategies and methodologies incorporated from alternative spaces. This is exemplified by recounting two experiences made in different contexts, places and countries: Argentina and Brazil. These experiences provide differentiated playful proposals and methodologies that are able to encourage science learning, thus enabling the construction of learning through the interaction of daily and scientific knowledge.
Article Details
How to Cite
Alternative Contexts for Science Teaching. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 111-117). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22442
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Alternative Contexts for Science Teaching. (2014). Journal of Biology Education, 17(2), (pp. 111-117). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n2.22442