Laboratory Activities by Inquiry Found in Textbooks
Main Article Content
Abstract
We characterized practical laboratory activities included in Biology textbooks frequently used at secondary school level. By means of a qualitative design with content analysis techniques, 53 proposals of laboratory activities were analyzed. Data regarding inquiry levels and skills and about the pedagogical activities that favor investigation were generated. Most textbooks exhibit a very low level of inquiry; their scripts develop limited cognitive skills; and the activities that promote inquiry are very scarce. Some differences could be noticed among textbooks, as one of them proposes more pedagogical activities that promote inquiry than the other ones, although there is predominance of certain activities to the detriment of others.
Article Details
How to Cite
Laboratory Activities by Inquiry Found in Textbooks. (2018). Journal of Biology Education, 21(1), 19-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v21.n1.22544
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Laboratory Activities by Inquiry Found in Textbooks. (2018). Journal of Biology Education, 21(1), 19-33. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v21.n1.22544