The use of an endangered species as a tool in Environmental Education: pedagogical experiences in the Province of Corrientes, Argentina
Main Article Content
Abstract
Pedagogical strategies and results of three workshops on environmental and conservation developed in Corrientes Province are presented in this work. The education campaigns were carried out in the context of research and education project for the conservation of an Endangered species. The select animal includes cultural, social, economical, educational, management conservation and legislative policies aspects. That model favored a wide analysis and get oral and written skills, promoting debates between students and between students and teachers, working all together to recognizing the problematic, to validate the analysis, to search for solutions and to select the target public for the conservation strategies.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.