Exchange channels, sense of community and niches in the market for science education journals in Europe.
Main Article Content
Abstract
What is the importance of journals with respect to the social and intellectual unification of the science and technology education community throughout the world? To answer this question, a study is made of twenty-six refereed science education journals published in Europe, targeting a single country or a vast region of the world. The results of the research show that each journal occupies a special place in the "market", helping to give a sense of unity within a particular geographical area and/or a sector of the educational community: researchers, educators or teachers. On the contrary, journals seem to have done too little to overcome the barriers instituted by differences in languages, research methods, and scholarly tradition. A few journals consider some examples of good practice in dealing with these problems and suggest some solutions.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
References
.