Teaching of Biology at the secondary level in the participating countries of the International Biology Olympiad
Main Article Content
Abstract
This paper deals witb sorne aspects about the ways to teach Biology in the different countries that participate in the Internacional Biology Olympiad The folfowings topics are analysed: number of years that the students learn Biology related with the total period of education; lenght of the classes and number of students par class. There is a wide variation in the date. Information about the organization and difusion of the national olympiads in each counlry is also given.
Article Details
How to Cite
Teaching of Biology at the secondary level in the participating countries of the International Biology Olympiad. (2000). Journal of Biology Education, 3(1), 41-46. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v3.n1.40358
Section
Revisiones y Comentarios
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Teaching of Biology at the secondary level in the participating countries of the International Biology Olympiad. (2000). Journal of Biology Education, 3(1), 41-46. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v3.n1.40358
References
.