Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training.

Main Article Content

A. Rivarossa
F. Ortiz
M. Astudillo
S. Degiovanni
M. Corigliani
H. Gesponer
M. Derno
G. Lecunzberry
G. Raffaini

Abstract

Abstract
This work is a curricular proposal of a systematic training for teachers of science. It offers an integrated
approch to disciplinary, interdisciplinary and pedagogical-didactic knowledge that altows for inviw of the
institutionals demands, from art integrated perspective in the field of natural science. This process implica a
disciplinary cooperative work and a conjuction of theories practica] approaches and methodologies, thai
constitute a challenge to other traditional updating modalities.


 

Article Details

How to Cite
Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. (1999). Journal of Biology Education, 2(1), 20-26. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n1.40798
Section
Propuestas, innovaciones y desarrollos

How to Cite

Postgraduate in Natural Sciences: new innovative curricular dimension in science teacher training. (1999). Journal of Biology Education, 2(1), 20-26. https://doi.org/10.59524/2344-9225.v2.n1.40798

References

Progranuz de investigaciones lnterdisciplinarias en la aprendizaje de las ciencias (P1IAC). 1987-1998.

Facultad de Ciencias Exactas, Física, Química y Naturales. UNRC.

Centro de Enseñanza de las Ciencias (CEC). 1997- Facultad de Ciencias Exactas, Física, Química y Naturales. UNRC. Mimeo.

Proyecto de carrera de Postítulos. 1996. Secretaría Académica de la UNRC. Mimeo.

Actas 11 Jornadas Interfacultades. 1997. El compromiso Institucional: repensar la formación docente.

Secretaría Académica de la UNRC. Mimeo.

Astudillo, M. y Rivarossa, A. 1994. La formación docente universitaria: reflexiones pedagógico-didácticas

sobre la Enseñanza de las Ciencias. Aprendizaje Hoy. Buenos Aires.

Furió. C. 1994. Tendencias actuales en la formación del profesorado de ciencias.

Enseñanza de las Ciencias 12 (2) páginas 188-199.

Gil, D. 1991. ¿Qué han de saber y saber hacer los profesores de ciencias?

Enseñanza de las Ciencias 9 (1) páginas 60-77.

Pérez Gómez. 1991. Cultura escolar y aprendizaje relevante. Educación y Sociedad 8, páginas 59-72.

UNESCO. 1988. Strategie.s for training of teachers in Education.

Most read articles by the same author(s)