The classroom as an open space in times of education in a pandemic
DOI:
https://doi.org/10.60020/1853-6530.v13.n24.36313Keywords:
education; technology; learning in pandemic; open chairsAbstract
The COVID-19 pandemic offered the Educational Technology university chairs a great opportunity: to show how digital technologies can build bridges in teaching, and learning and to make visible the complexity of this work. In this article, we reflect on the openings of the teaching proposals of two Educational Technology Chairs, in two different Universities which offer a variety of suggestions that delve into the possibilities of virtuality.
References
BERARDI, F. (2020). El umbral. Crónicas y meditaciones. Buenos Aires, Argentina: Tinta Limón Ediciones.
CARRIÓN, J. (2020b). Lo viral. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
CASTELLS, M. (1999) La era de la información. Economía, sociedad y cultura. La sociedad red. Barcelona: Alianza Editorial.
DE ALBA, A. (2020). Currículo y operación pedagógica en tiempos de COVID-19. Futuro incierto. En: IISUE Educación y pandemia. Una visión académica. Ciudad de México, México: UNAM, pp. 289-294.
LION, C. Y MAGGIO, M. (2019) “Desafíos para la enseñanza universitaria en los escenarios digitales contemporáneos”, Cuadernos de Investigación Educativa, 10(1). Montevideo. Junio.
MAGGIO, M. (2020). “Las prácticas de la enseñanza universitarias en la pandemia: de la conmoción a la mutación”. Campus Virtuales, 9(2), pp. 113-122.
MAGGIO, M. (2018) Reinventar la clase en la universidad. Buenos Aires: Paidós.
MARTÍN, M. (2014). Tecnología educativa. Programa de la materia
MARTÍN, M. (2019). Redes que tejen conocimientos: hipermediando la enseñanza en la Universidad. Revista Diálogo Educacional, 19(62), pp. 1010-1022. DOI: https://doi.org/10.7213/1981-416X.19.062.DS05.
SERRES, M. (2013). Pulgarcita. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
WEBER, V. (2021). “Momento de balance”, Actualidad Universitaria. Consejo Interuniversitario Nacional. Año XX (91).
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The generation of derivative works is allowed as long as it is not done for commercial purposes. The original work may not be used for commercial purposes.