Learning to unlearn
DOI:
https://doi.org/10.55443/artilugio.n10.2024.46355Keywords:
learning and scholarship concept, painting, body art, instalation, critiqueAbstract
In this work I have tried to analyze some critical elements of my teaching experience that I would like to gather around the program of a negative teaching, focused on learning to unlearn, on denying some of the regressive institutions of the present that enter middle level education: the accelerated and discontinuous temporality, the ideology of the pure present, adolescence as a lack and the policing character of society.
Downloads
References
Brea, J. L. (2010). Las tres eras de la imagen. Madrid: Akal.
Camnitzer, L. (2008). Didáctica de la liberación. Arte conceptualista latinoamericano. Buenos Aires: Centro Cultural España-Buenos Aires ediciones.
Freire, P. (1969). La educación como práctica de la libertad. México: Siglo XXI editores.
Gallardo, A. (2023). Escuela de envejecer. Aprendizaje coral sobre saberes otros, materiales efímeros y poderes para hacer lo que soñamos. Buenos Aires: Metaninfas ediciones.
Miranda, F. (2021). Educación y cultura visual: ¿Qué hay de nuevo, viejo? En S. Alonso y F. Miranda (Eds.), No fue posible encontrar lo que buscábamos. Reflexiones sobre prácticas culturales, acciones artísticas y educación (pp. 35-39). Montevideo: Ediciones Casamario.
Molina, M. (2015). #LaPromoQueColgóElUniforme. Enseñanza negativa en la escuela secundaria, en Córdoba, hoy. Un pequeño deseo, 25(8), pp. 72-81. Córdoba: Casa Trece Ediciones.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Manuel Molina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.