Youth and adult mathematics education at the primary level: teacher's knowledge, practices and institutional conditions. Review of the Doctoral Thesis of Nicolás Gerez Cuevas.

Authors

  • Alicia B. Acin Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Filosofía y Humanidades. Centro de Investigaciones María Saleme de Burnichon
  • Mónica Villarreal Universidad Nacional de Córdoba. FAMAF – CONICET

Keywords:

Mathematics education for youth and adults, Teaching knowledge, Teaching practices

Abstract

El texto presenta una reseña de la Tesis Doctoral de Nicolás Gerez Cuevas. La misma fue realizada en el marco del Doctorado en Ciencias de la Educación de la Facultad de Filosofía y Humanidades de la Universidad Nacional de Córdoba, con la dirección de la Dra. Dilma Fregona y la codirección de la Dra. Fernanda Delprato. Su defensa se realizó el 22 de mayo de 2020.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brousseau, G. (2007). Iniciación al estudio de la teoría de situaciones didácticas. Buenos Aires: Libros del Zorzal.

Gerez Cuevas, N. (2020). La enseñanza de la matemática en el nivel primario de la modalidad de Educación Permanente de Jóvenes y Adultos: saberes docentes, prácticas y condiciones institucionales. (Tesis Doctoral). Universidad Nacional de Córdoba, Argentina: Facultad de Filosofía y Humanidades.

Downloads

Published

2020-12-05

Issue

Section

Reseñas

How to Cite

[1]
Acin, A.B. and Villarreal, M. 2020. Youth and adult mathematics education at the primary level: teacher’s knowledge, practices and institutional conditions. Review of the Doctoral Thesis of Nicolás Gerez Cuevas. Revista de Educación Matemática. 35, 3 (Dec. 2020), 73–78.