The absent presences of corporealities in virtuality: Reflections on the virtual course of the Philosophy Leveling Course at the Faculty of Philosophy and Humanities of the National University of Córdoba, Argentina (Year 2021).
Main Article Content
Abstract
This paper deals with the presences and absences of bodies in the framework of the virtual course of the Philosophy Leveling Course at the Faculty of Philosophy and Humanities of the National University of Córdoba, Argentina (Year 2021), as well as the possible and/or impossible spaces and links that enable and/or disable virtual environments. All this, in comparison with what happens "normally" in the classroom. Our main purpose is to reflect on this issue, to problematize it and to offer an approximate, but not definitive, answer, based on our own experiences as assistants in this year's Philosophy Leveling Course.
Article Details
Section
Artículos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite la generación de obras derivadas siempre que no se haga con fines comerciales. Tampoco se puede utilizar la obra original con fines comerciales.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).