Cognición empírica en un curso de modelos y simulación

Un caso en una carrera de la disciplina informática

Authors

  • Sonia I. Mariño Departamento de informática, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales y Agrimensura, Universidad Nacional del Nordeste, Argentina.

Abstract

In higher education, innovations are promoted in order to achieve significant learning applying active methodologies in order to generate superior cognitive abilities. In this paper the method applied in Models and Simulation subject in 2018 is exposed. The results revealed how active methodologies are integrated into a student-centered educational experience, so the student must to define and solve a problematic situation through the final integrative work using creativity, analysis and critical thinking according a cognition empirical context. Finally, conclusions are expressed and some future lines of work are included.

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Published

2020-05-29

Issue

Section

Educación

How to Cite

Cognición empírica en un curso de modelos y simulación: Un caso en una carrera de la disciplina informática. (2020). Revista De La Escuela De Perfeccionamiento En Investigación Operativa, 28(47). https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/epio/article/view/28808