One word at a time: experiences of poetic writing in the virtual world

Dossier "Educational experiences in pandemics"

Authors

  • Ignacio Muñiz Instituto Juan Zorrilla de San Martín
  • Natalia Soriano Instituto Juan Zorrilla de San Martín

Keywords:

Education, Writing, Poetry, Covid-19

Abstract

An unprecedented and unexpected event is shaking the world. In order to take care of ourselves and others, schools close their doors and move into homes. During the first two weeks, the Language and Literature team of the Juan Zorrilla de San Martín Institute improvised some activities to fill that time "without classes", and to be able to return later without being "so far behind" with what we had planned at the beginning of the year. When we realized that those fifteen days were going to be extended for a longer period of time, we took a break. The experience we are going to talk about here develops from a movement that the pause allowed us to make. We wanted more than pedagogical continuity. We believed that in our space it was not possible to transfer to virtuality what we usually did in the classroom with the children. We wanted to pierce the confinement and create presence. So, we started to think.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ignacio Muñiz, Instituto Juan Zorrilla de San Martín

    Ignacio Muñiz es egresado de la Tecnicatura en Corrección Literaria de la Facultad de Filosofía y Humanidades de la Universidad Nacional de Córdoba. Actualmente realiza su Trabajo Final de Licenciatura en Letras Modernas. Ha participado en distintas cátedras de la Escuela de Letras y en proyectos de investigación sobre estética y política. Ha sido becario del Consejo Interuniversitario Nacional, del Goethe-Institut y del Servicio Alemán de Intercambio Académico (DAAD). Desde 2019 se desempeña como docente en el nivel secundario y como Ayudante Alumno en el Curso de Ingreso a Letras.

  • Natalia Soriano, Instituto Juan Zorrilla de San Martín

    Natalia Soriano es Profesora en Letras Modernas por la Facultad de Filosofía y Humanidades de la Universidad Nacional de Córdoba, y Diplomada en Gestión de las Instituciones Educativas y en Lectura, Escritura y Educación, ambas de Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO). Actualmente realiza su trabajo final de la Especialización en Lectura, Escritura y Educación de FLACSO. Se desempeña desde el 2004 en escuelas medias de la ciudad de Córdoba. Sus temas de interés son la enseñanza de la lectura y la escritura literarias en niñxs y adolescentes.

References

-

Downloads

Published

2021-12-07

Issue

Section

Perlitas

How to Cite

One word at a time: experiences of poetic writing in the virtual world: Dossier "Educational experiences in pandemics". (2021). Etcétera. Revista Del Área De Ciencias Sociales Del CIFFyH, 9. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/etcetera/article/view/35829