37°2 Le Matin
DOI:
https://doi.org/10.31056/2250.5415.v14.n1.44635Keywords:
Blue note, care, law, real, symbolicAbstract
The text presents the analysis of a film in which the main characters, dramatizing a folie-a-deux, show, through a blue note – the melodic expression of melancholy –, to which point a fragile structure of the Symbolic can make it difficult to cross of the phantasmatic Real and also the consequences of this in the life of the subject.
References
Bassan, R. (1989). Revue du Cinéma. ed. 448.
Beineix, J.-J. (Director). (1986). Betty Blue [Película].
Berendt, J.-E. (s/f). História do jazz. Abril Cultural.
Djian, P. (1985). Betty Blue, La mirada del amor [Versión cinematográfica de la novela]. Productora.
Heidegger, M. (1980). El ser y el tiempo. Fondo de Cultura Económica.
Lacan, J. (1985). As psicoses [1955-56]. Jorge Zahar.
Lacan, J. (1978). Escritos 1. Siglo veintiuno editores.
Merejkowsky, D. (1947). O Romance de Leonardo da Vinci: A ressurreição dos Deuses. Livraria do Globo.
Ulanov, B. (1957). A história do jazz. Civilização Brasileira.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Ética y Cine Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Los autores que publiquen en Ética y Cine Journal aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor © y permiten la publicación a Ética y Cine Journal, bajo licencia CC BY-SA / Reconocimiento - Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. La adopción de esta licencia permite copiar, redistribuir, comunicar públicamente la obra, reconociendo los créditos de la misma, y construir sobre el material publicado, debiendo otorgar el crédito apropiado a través de un enlace a la licencia e indicando si se realizaron cambios.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.