Contención y orientación para adolescentes para su ingreso a la universidad en tiempos de pandemia
Keywords:
Pandemic ; Youth ; Orientation ; Resilience ; UniversityAbstract
This project, known as "The UNLaR with you in times of pandemic", aims to help students decide the direction they want to have in life by means of spaces of social support and educational and vocational guidance. They were created to function as social places for reflection where young people could express their expectations regarding the continuity of the teaching-learning process and find support and a space of dialogue to express the emotions provoked on them by the period of “Social and Preventive Isolation” owing to the COVID-19 pandemic. The target population of the project are young people of different genders involved in an Unintended Teenage Pregnancy Program called “Plan ENIA” created by the Childhood, Adolescence and Family National Office (SENAF) under the Ministry of Social Development of the Nation. In this framework, it was deemed appropriate to accompany this public policy with the implementation of an extension project in which students and teachers from the Social Work course of study of UNLaR establish concrete actions that contribute to improving the quality of life of adolescents.
Downloads
References
Aisenson, D. (2002). Programa de Talleres de Orientación Vocacional y Ocupacional. En J. H. Elizalde y A. M. Rodríguez Costa (Eds.) Creando Proyectos en tiempos de incertidumbre. Desarrollos teóricos y técnicos en orientación vocacional (pp145-157). Montevideo: Psicolibros.
Aisenson, D. (1997). Perspectivas actuales en Orientación Vocacional. Revista Ensayos y Experiencias. Año 3, Nº 18. Buenos Aires.
Bauman, Z. (2006). Modernidad Liquida. Fondo de la Cultura Económica. Argentina.
Guichard, J. (2017). La escuela y la formación de las competencias requeridas para orientarse profesionalmente y en la vida. Facultad de Psicología- UBA
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).