Extensionism in adolescents with vocational uncertainties in times of pandemic
Keywords:
extension project , vocational and occupational guidance , future perspectiveAbstract
This article synthesizes the results of an extension project on vocational and occupational guidance in young people from Río Cuarto and its region, in a pandemic context. The activities were developed with the participation of Psychology students and the interdisciplinary extension group.
The activities were carried out in a virtual system in a synchronic and asynchronic way. The results show that there is uncertainty about the future. However, there is interest in asking questions about the future. Finally, education continues to be a legitimate option to project social insertion and self-realization
Downloads
References
Aulagnier, P. (1991). Construir(se) un pasado. Revista de APdeBA Adolescencia, XIII, 3.
Bandura, A. (1989). Human Agency in social Cognitive Theory. Amerycan Psychologist, 44, 9, pp. 1175-1184.
Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Fondo de Cultura Económica.
(1999). Trabajo, consumismo y nuevos pobres. Gedisa.
Bernardi, F. (2003). La fábrica de la infelicidad; nuevas formas de trabajo y movimiento global. Traficantes de sueños.
Dubar, C. (1991). La socialisation: construcción de identités sociales et profesionelles. Armand Colin.
Dubar, C. (2003). La crise des identités. L´interprétation d´une mutation. PUF.
Guichard, J. (1993). L´ecole et les reprèsentations d´avenirdes adolescents. PUF.
López Bonelli, Á. (2010). La Orientación Vocacional como proceso. Teoría, técnica y práctica. Bonum.
Rascovan, S. (2017). La orientación vocacional como proceso subjetivante. Paidós.
(2005). Orientación Vocacional. Una perspectiva crítica. Paidós.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).