Liberty and its defenses, all stages in the soouth

Main Article Content

María Victoria Barud

Abstract

About Cancellier, A. and Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. New paradigms, forms, approaches in the post-dictatorships of the Southern Cone. Argentina, Chile, Uruguay. Padua: Cleup

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barud, M. V. (2021). Liberty and its defenses, all stages in the soouth. Heterotopías, 4(7), 1-8. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/33528
Section
Reseñas
Author Biography

María Victoria Barud, Facultad de Filosofía Humanidades y Artes de la Universidad Nacional de San Juan

María Victoria Barud Femenia (34) is a literature teacher graduated from the Faculty of Philosophy, Humanities and Arts of the National University of San Juan; she holds a diploma in Reading, Writing and Education from the Latin American Faculty of Social Sciences. She teaches in secondary schools in the province of San Juan and in the following subjects: "Didactics and Educational Research in Language and Literature I", "Teaching Practice I" (FFHA, Faculty of Arts) and "Reading and Writing I" (FACSO, Bachelor's Degree in Social Communication). She is a member of the research projects on Literature with children at the Institute of Literature "Ricardo Güiraldes". She is studying for a Higher Specialisation in Writing, Reading and Education at FLACSO. She is a playwright, director and illuminator of stage shows including "LAS PARTES 17 partes para construir un cuerpo", "DON QUÉ...? DON QUIJOTE" and co-founder of the interdisciplinary performance

victoriabarud@gmail.com

How to Cite

Barud, M. V. (2021). Liberty and its defenses, all stages in the soouth. Heterotopías, 4(7), 1-8. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/heterotopias/article/view/33528

References

Abraham, L. E. (2017). Dramaturgia de las generaciones de posdictadura (hasta 2015): novedades en la memoria social. Boletín GEC, (21), 45-72.

Blejmar, J. (2020). Cuarto Intermedio: una comedia negra (e intermedial) sobre los juicios de lesa humanidad. Teatro XXI, (36), 9-19.

Bogart, A. (2008). La preparación del director. Siete ensayos sobre teatro y arte. Madrid: Editorial Alba.

Brownell, P. (2020). El proyecto biodrama y lo real como utopía en el teatro argentino contemporáneo: bases de una investigación. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 154-165). Padua: Cleup.

Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay. Padua: Cleup.

Dubatti, J. (2011). El teatro argentino en la postdictadura (1983-2010). Stichomythia, 11(12), 71-80.

Ferro, G. (2014). ¿Por qué no llorás un poco? En Costurera carpintero. Bs. As:. La Marca Editora.

Griffero Sánchez, R. (2020). La política del arte de una dramaturgia del espacio. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 32-51). Padua: Cleup.

Kartún, M. (2014) El cuentito. En Escritos (1975-2001) (pp. 29-31). Buenos aires: Libros del Rojas, UBA.

Magrin, N. (2020). Instantes de verdad. Montaje, fragmentos y huellas en un sitio de memoria. En Cancellier, A. y Barchiesi, M. A. (Eds.) (2020). Teatro, prácticas y artes performativas del testimonio y de la memoria. Nuevos paradigmas, formas, enfoques en las post-dictaduras del Cono Sur. Argentina, Chile, Uruguay (pp. 330-351). Padua: Cleup.