Ignacio's first portraits and the beginnings of Ignatian iconography

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31057/2314.3908.v7.n2.27671

Keywords:

Ignatian iconography, portraitist, Peter Paul Rubens, San Ignacio

Abstract

From a mortuary mask began to paint portraits of St. Ignatius in Europe, until he began to draw a series about the most important events of his life. We present this news to reach the Rubens models that were the ones that ultimately prevailed and influenced the whole world to start a classic iconography, whose background and subsequent development featured prominent artists, not only in Europe but also in America.

Author Biography

  • Carlos A. Page, CIECS-CONICET/UNC - Universidad Nacional de Córdoba

    Arquitecto y Doctor en Historia. Investigador del CONICET, con estudiosposdoctorales en el CSIC (España) y en el CNR (Italia). Profesor de posgrado en la UBA y la UNaM. Miembro del Comité Científico del SIEJ (Société Internationale d´Etudes Jésuites) e investigador extranjero del grupo Jesuítas nas Americas (CNPq-Brasil) y el CLEPUL (Centro de Literaturas e Culturas Lusófonas e Europeias da Faculdade de Letras da Lisboa). Fundador-Director de la revista científica "IHS. Antiguos jesuitas en Iberoamérica". Publicó alrededor de 300 artículos en revistas científicas y de divulgación en Iberoamérica, Estados Unidos y Europa. Se suman más de 30 libros. Sitio web http://www.carlospage.com.ar/

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Published

2020-02-14

Issue

Section

Notas y Comunicaciones

How to Cite

Ignacio’s first portraits and the beginnings of Ignatian iconography. (2020). Antiguos Jesuitas En Iberoamérica, 7(2), 63-75. https://doi.org/10.31057/2314.3908.v7.n2.27671

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