La OMC y el espacio para la política comercial. Lineamientos para (re)pensar la intervención estatal en los países periféricos
Abstract
La OMC es un organismo internacional de naturaleza intergubernamental conformado por 164 países Miembros que dan cuenta del 98% del comercio mundial. Entre sus funciones se destaca la administración de los acuerdos comerciales que rigen los principales aspectos del comercio internacional, los cuales han redimensionado la habilidad de actuar y aplicar políticas por parte de sus integrantes. En este orden, el objetivo del trabajo es analizar la influencia de la OMC en el espacio para la política de un país periférico; y proponer alternativas para repensar las políticas de desarrollo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2019-07-24
Issue
Section
Papers
License
Copyright (c) 2019 Pymes, Innovación y Desarrollo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
How to Cite
La OMC y el espacio para la política comercial. Lineamientos para (re)pensar la intervención estatal en los países periféricos. (2019). Pymes, Innovación Y Desarrollo, 7(1), 8-32. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/pid/article/view/25002