Digital educational devices. Comparative study for an introductory Physics course
Keywords:
Digital educational materials, Physics, Videos, Engineering.Abstract
The incorporation of new communication technologies has had an impact on all levels of education, especially on university level. This article gives an account of the educational materials in digital format that are used in Physics I in Engineering at the Facultad Regional Rafaela of the UTN. In a study carried out in 2015, we tried to evaluate the digital materials from the technological and pedagogical point of view and, in a new perspective, through the present work, we intend to compare them with the improvements implemented in 2016, so as to determine what changes were made during the research. The results show that the improvements produced positive results, taking into account the students' understanding of the different topics, especially the work with videos that were part of the final integrative work proposed by the subject. In this sense, the resources used constitute a means to achieve innovation processes not only in Physics I, but also in other disciplines of the higher level.Downloads
Published
2017-11-02
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Digital educational devices. Comparative study for an introductory Physics course. (2017). Journal of Physics Teaching, 29, 63-73. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18447