How are we studying learning? What our research has to say
Keywords:
Learning conceptions, Social approach, Individual approach.Abstract
Within physics education research (PER) a variety of conceptions exists as to what it is to learn. These various conceptions, nonetheless, can be classified in two large groups: those within a social approach, and those that correspond to an individual approach. Each of these is more concerned with different dimensions of learning, and therefore will have different implications in the design of instruction. This work is motivated by the query of what conceptions of learning have driven the research carried out by our PER community. An analysis is performed seeking to identify learning conceptions in the work reported in the meetings that have been held in our country (SIEF XII, REF XIX and SIEF XIII), as pertaining to either a social or individual approach. Results show a marked tendency to use individual approaches for learning. Also, a number of reports were found in which the conception of learning used is not explicitly declared. We believe these results can help us, as a research community, for our future work.Downloads
Published
2017-11-02
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
How are we studying learning? What our research has to say. (2017). Journal of Physics Teaching, 29, 145-151. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18455