Seminars on Physiscs, Chemistry and Informatics: a way to divulge science and motivate students
Keywords:
Educational seminars, Physics, Chemistry, Informatics, Experiences.Abstract
A way to generate a closer approach to science and technology, especially in young people, is the convocation for a scientific seminar in which students participate, advised by teachers, from different institutions of Rafaela city and area, of different educational levels. In UTN, Rafaela Regional Faculty, from 2012 until today, Physics, Chemistry and Informatics Seminars are held uninterruptedly; with the purpose of attain the diffusion of scientific knowledge. The students participate by showing scientific experiences, which are complemented by oral expositions of specialists. After the V Seminar, surveys to teachers and students were realized to know if the objective had been achieved. The results show a remarkable interest of students in the experimental sciences, approaching them to investigation and work exposition methodology, as well as to the interrelation with different schools and academic levels of Rafaela city and area.Downloads
Published
2017-11-02
Issue
Section
Teaching Strategies
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Seminars on Physiscs, Chemistry and Informatics: a way to divulge science and motivate students. (2017). Journal of Physics Teaching, 29, 245-253. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18470