Experimental practice with daily equipment for students, and better experimental results
Keywords:
Experimental practice, New technologies, Simple and familiar equipment, Better experimental results.Abstract
It is proposed to carry out an experimental practice to determine the specific heat of a substance, with simple construction equipment, low cost (less than those equipment manufactured to work in the specific field of the laboratory), viable maintenance because Is nourished by commercial elements of easy acquisition, which is complemented by an instrument of daily use on the part of the student (his cell phone), and that allows the ob-taining of results with sensible improvements in relation to those that are obtained with a equipment and in-strumental Since instantaneous temperature values can be recorded and the uncertainties associated with the measurement process are reasonably lower. It also seeks to increase the process of acquiring new knowledge, by making the student "motivated" by the use of a "familiar" element such as his cell phone, is more likely to develop the proposed activity.Downloads
Published
2017-11-02
Issue
Section
Teaching Strategies
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:Los autores/as conservarán sus derechos de copiar y redistribuir el material, bajo los términos estipulados en la Licencia de reconocimiento, no comercial, sin obras derivadas de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra bajo las siguientes condiciones:
- Reconocimiento — Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.
- NoComercial — No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
- SinObraDerivada — Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Experimental practice with daily equipment for students, and better experimental results. (2017). Journal of Physics Teaching, 29, 391-400. https://revistas.psi.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18498