The challenge of writing in Biology classes: some conceptions of teachers about writing
Main Article Content
Abstract
This paper reports work done within the framework of a teaching training workshop, in which the participants were asked to write two texts, one being a scientific popularization and another of argumentative nature. A questionnaire was used to collect the opinion of teachers regarding the possibility of teaching how to write scientific texts. Other questions inquired about what writing activities they propose to their students and the objectives pursued by those activities. Following the writing experience proposed by the teachers, they were asked if they had problems to develop the text and if they would propose scientific writing activities within Biology classes. A conclusion of this experience is that the practice of writing, as suggested in this work, is still a pending task within Biology classes.
Article Details
How to Cite
The challenge of writing in Biology classes: some conceptions of teachers about writing. (2009). Journal of Biology Education, 12(1), (pp. 21-27). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n1.22233
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
The challenge of writing in Biology classes: some conceptions of teachers about writing. (2009). Journal of Biology Education, 12(1), (pp. 21-27). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n1.22233