Use of a simple technique to determine CO2 in first year university Biology courses
Main Article Content
Abstract
We describe the lab assignment proposed for cellular respiration in the first year General Biology course, which is part of the Biology career at Centro Regional Universitario Bariloche, Universidad Nacional del Comahue. Students must formulate a question related to the respiratory activity of different organisms under diverse environmental conditions. They use a method to determine CO2 in closed systems that has been adapted by the teaching staff, and follow the steps of the scientific method to answer their question. This is an integrative and interdisciplinary activity that favors active participation of students in the teaching-learning process.
Article Details
How to Cite
Use of a simple technique to determine CO2 in first year university Biology courses. (2009). Journal of Biology Education, 12(1), (pp. 28-31). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n1.22234
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Use of a simple technique to determine CO2 in first year university Biology courses. (2009). Journal of Biology Education, 12(1), (pp. 28-31). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n1.22234