Kinetic and verbal language in the transmission of Biology contents. Convergence and divergence
Main Article Content
Abstract
This article is the result of part of an investigation project in education, developed in classes of Biology in a secondary school. During the research, it could be noticed that in class, together with verbal language, other semiotic systems appear: mimicry, gestures and different vicarious objects; for example, models, posters, photographs, drawings. It is essential to consider them if communication effectiveness in the class is to be analyzed, since teachers usually explain metonymically by executing actions, associating the name or the description of the objects with their appearance in the field of reality and relating words to facts. However, this paper only refers to how the kinetic and verbal language can be convergent or divergent in the construction of meaning in Biology classes.
Article Details
How to Cite
Kinetic and verbal language in the transmission of Biology contents. Convergence and divergence. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 16-21). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22250
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Kinetic and verbal language in the transmission of Biology contents. Convergence and divergence. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 16-21). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22250