Use of a simple CO2 determination technique in first year of the course of studies of Biology at University
Main Article Content
Abstract
The laboratory work of cellular respiration used in the subject General Biology, a first year course of Teacher Training and Licensee in Biological Sciences in Bariloche University Regional Centre of the National University of Comahue, is described. In this practical work, the students ask a question related to the respiratory activity of different organisms in several environmental conditions. Then, they answer the question, following the steps of the scientific method and using a technique that measures the CO2 production in closed systems. This is an integrating and interdisciplinary proposal that promotes the active participation of students in the teaching-learning process.
Article Details
How to Cite
Use of a simple CO2 determination technique in first year of the course of studies of Biology at University. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 22-26). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22253
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Use of a simple CO2 determination technique in first year of the course of studies of Biology at University. (2009). Journal of Biology Education, 12(2), (pp. 22-26). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v12.n2.22253