Curriculum, gender and sexuality according to Biological Sciences
Main Article Content
Abstract
In this paper we develop the analysis of a Comprehensive Sexual Education experience with a gender approach, being developed in a middle school under the responsibility of a Biological Sciences teacher. The research project aims to explore, through different case studies, the possibilities and obstacles of teaching “sexual health” topics from a comprehensive non-medical approach. In this case study, we have identified great progress in the ethical and social perspectives of addressing sexual topics but sometimes, there still exists an innocent and uncritical scientism that regards the results of biological or medical research as neutral, contradicting in this sense the starting point of the so adopted gender approach.
Article Details
How to Cite
Curriculum, gender and sexuality according to Biological Sciences. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 30-35). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22331
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Curriculum, gender and sexuality according to Biological Sciences. (2011). Journal of Biology Education, 14(2), (pp. 30-35). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v14.n2.22331