Education for Conservation: Development of Science Camps in a Protected Area
Main Article Content
Abstract
This paper presents the reflections that arise from implementing an educational proposal based on the environmental problems of the coastal town of Villa Gesell, Province of Buenos Aires. The proposal was carried out at a local high school and included a field trip conducted in an ecological reserve located near the school. Through this, the participants were able to understand the multiple environmental problems of the region, especially coastal erosion and biodiversity loss due to urbanization models with little environmental criteria. The interaction between students, teachers and researchers was very favorableto understand the importance of preserving biodiversity, bring students to research in this field and move from theoretical approaches to school environmental action.
Article Details
How to Cite
Education for Conservation: Development of Science Camps in a Protected Area. (2013). Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 78-88). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22400
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Education for Conservation: Development of Science Camps in a Protected Area. (2013). Journal of Biology Education, 16(2), (pp. 78-88). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v16.n2.22400