Didactic Strategies in Biology Residency Practices: A Methodological Proposal Based on the Teaching for Understanding Framework
Main Article Content
Abstract
The Teaching for Understanding Framework makes teacher training different,
strengthening the development of central aspects in teaching practice. Applying this
framework, we implemented gradual changes in the regular training of future biology
teachers, in the Didactics of Biology and Practice Residency course (FACENA-UNNE). We
introduced the didactic proposal used for teaching one of main topics of the course program:
“Didactic Strategies”. Its implementation allowed us to demonstrate the following positive
aspects: higher students’ task engagement, increased capacity for self-reflection and
communication of opinions, better identification of their own achievements and failings,
and evolution of a critical thinking attitude.
strengthening the development of central aspects in teaching practice. Applying this
framework, we implemented gradual changes in the regular training of future biology
teachers, in the Didactics of Biology and Practice Residency course (FACENA-UNNE). We
introduced the didactic proposal used for teaching one of main topics of the course program:
“Didactic Strategies”. Its implementation allowed us to demonstrate the following positive
aspects: higher students’ task engagement, increased capacity for self-reflection and
communication of opinions, better identification of their own achievements and failings,
and evolution of a critical thinking attitude.
Article Details
How to Cite
Didactic Strategies in Biology Residency Practices: A Methodological Proposal Based on the Teaching for Understanding Framework. (2014). Journal of Biology Education, 17(1), (pp.96-105). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22419
Section
Experiencias Educativas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Didactic Strategies in Biology Residency Practices: A Methodological Proposal Based on the Teaching for Understanding Framework. (2014). Journal of Biology Education, 17(1), (pp.96-105). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v17.n1.22419