The Contributions of Naturalist Fritz Müller to the History of Science and Biology Teaching
Main Article Content
Abstract
Fritz Müller (1822-1897), a German naturalist who lived in Brazil in the 19th century, corresponded with Charles Darwin (1809-1882) for seventeen years, and is known in traditional historiography as the ‘Brazilian who corresponded with Darwin’. In this work, we realized that Müller, from a simple ‘corresponding’ and defender of Darwinian ideas, should be regarded as a researcher, in partnership with Darwin and frequent dialogue with the British scholar, helped to establish the theories of development in the 19th century. In this sense, we hereby present a biographical trajectory of Müller in order to contribute with a contemporary historiographical vision for the teaching of biology in the twenty-first century.
Article Details
How to Cite
The Contributions of Naturalist Fritz Müller to the History of Science and Biology Teaching. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 9-17). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22451
Section
Fundamentos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
The Contributions of Naturalist Fritz Müller to the History of Science and Biology Teaching. (2015). Journal of Biology Education, 18(1), (pp. 9-17). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v18.n1.22451