First Registrations of Natural Science as a School Subject in Argentinian Elementary Schools
Main Article Content
Abstract
In this article, we review some orientations that emerge from the analysis of the cultural selection of knowledge and from the traces that were registered after the constitution of Natural Science as a school subject. By appealing to its historization, not only permanence and curriculum changes will be analyzed, but Natural Science will also start to be considered – within the schooling framework – as the result of a social and cultural construction process closely linked to a body of knowledge, social and institutional practices, methods and ideologies. Thus, we try to offer a more critical view of the school practices that still exist in the classroom, allowing to denature stereotypes and representations in connection with the teaching of science.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).