The Zebrafish: A Tool in Education
Main Article Content
Abstract
The zebrafish (Danio rerio) is a vertebrate belonging to the Cyprinidae family native to India, Bangladesh, Nepal and northern Myanmar. Its biological characteristics have led to its use as an animal model in biomedical sciences since the 90s’.The zebrafish, which is currently spreading as a tool in education, has a specialized scientific journal: “Zebrafish”, which has been published since 2004. The incorporation and dissemination of zebrafish in education is likely to have a beneficial effect because of the advantages of this animal model. This work presents some important milestones in order to promote the knowledge of this model in education.
Article Details
How to Cite
Espinosa, M. B. (2016). The Zebrafish: A Tool in Education. Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 11-18). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22527
Section
Fundamentos
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Espinosa, M. B. (2016). The Zebrafish: A Tool in Education. Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 11-18). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22527