Work Projects: An Alternative in Initial Training for the Articulation of Theory and Practice
Main Article Content
Abstract
Teacher education has undergone several changes and has been the subject of much research. In this context, this study aimed to investigate which the indicators pointed out by scholars in relation to two didactic and pedagogical subjects of the Biological Science Degree course and their formation are. Data were collected through reports written by academics, which were qualitatively analyzed based on the content analysis method. It has been found that working with projects, used as a guide for these subjects, has enabled contact with school reality and the critical reflection of academics on theoretical and practical inseparability, which effectively contributed to the construction of teacher identity in a reflective individual and collective manner.
Article Details
How to Cite
Work Projects: An Alternative in Initial Training for the Articulation of Theory and Practice. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 19-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22528
Section
Investigaciones y desarrollos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que no se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) después del proceso de publicación, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
How to Cite
Work Projects: An Alternative in Initial Training for the Articulation of Theory and Practice. (2016). Journal of Biology Education, 19(1), (pp. 19-34). https://doi.org/10.59524/2344-9225.v19.n1.22528